Összeszedtük a weboldal készítés során leggyakrabban előforduló bakikat

Összeszedtük a weboldal készítés során leggyakrabban előforduló bakikat

A világháló bővelkedik a weboldalakban, és ezeknek a száma folyamatosan növekedik naponta akát több ezerrel is. Önnek járt már azon az agya, hogy vajon mi az, amitől egy weboldal jónak mondható? A weboldalkészítés feladatától sokan visszariadnak, és a legnagyobb próbatétele az, hogy a kész weboldal megfeleljen az igényeknek és hozza azt a szintet, amiért megalkották.

Sajnálatos módon sok webtervező az eszközért beáldozza a célt, vagyis átsiklik afelett, hogy nem az a cél, hogy ő maga boldog legyen, hanem az ügyfelének az elégedettsége. Ezek a webtervezők inkább a saját maguk örömére koncentrálnak, és kiélik kreativitásukat, nem pedig a gyakorlati szempontokat helyezik előtérbe. Az alábbi blogbejegyzésben pontokba szedtünk 11 gyakori hibát, amit a weboldlkészítés során szoktak véteni – és jön pár praktikus jótanács is, hogyan küszöböljük ki ezeket a baklövéseket. Nézzük csak a hibákat:

Nincs keresőmező, vagy ha van is, igen nehéz észrevenni, vagy esetleg nem működik a helyesen ez a funkció. Akármilyen típusról is beszélünk, az összes weboldalnál kiemelkedő jelentősége van a tartalom megfelelő kereshetőségének. Nem gyakori az a jelenség, hogy egy látogató mindent végigolvas az oldalon, általában célzott kereséssel használnák ezt a funkciót. A legkönnyebb és leghatékonyabb megoldás szerintünk a Google Custom Search szolgáltatás használata.

2.  A szöveget nehezen lehet elolvasni. Elég csak pár menő weboldalt megkukkolni, hogy vajon ők milyen szöveg, valamint háttérszíneket alkalmaznak azért, hogy könnyen lehessen az oldalt átolvasni. Nyugodtan tanuljunk belőle, és használjuk a sans serif fontokat.

Az oldal tartalma szinte be van ömlesztve, mindenféle tagoltság nélkül és a témáját tekintve összefüggéstelen. Ajánlatos rendszerezni a tartalmat, a szöveg legyen tördelt, és ne felejtsük el a margók használatát, hogy könnyedén elválaszthassuk a képeket a szövegektől. Adjunk minden egyes aloldalnak külön címet.

Az oldalon bonyolult a navigálás. Azt tanácsoljuk, minden linkhez és linket tartalmazó képhez is rendeljünk egy -egy magyarázószöveget.

Nincs harmóniában az oldal dizájnja az aloldalakéval. Olyan sablont tegyünk mindegyikhez, ami letisztult, könnyen áttekinthető és ezt használjuk az egész oldalon.

Nem megfelelően optimalizált a képernyő felbontása. Javasoljuk a Google Analytics használatát, hogy kivizsgáljuk, az oldalra látogatók milyen képernyőfelbontást alkalmaznak.

Nagyon nehéz felregisztrálni az oldalra. Soha ne kérjünk több adatot az oldalra látogatóktól, mint amennyit más, konkurens oldalak kérnek. Azt tartsuk szem előtt, hogy aki internetezik, információra szomjazik, és nem ő akar magáról infókat megosztani.

Túl sok az irritáló kép, animáció az oldalon. Ne felejtsük, hogy egy illusztráció az oldal tartalmának alátámasztásáért van, nem pedig azért, hogy elterelje a figyelmüket. Ha már használjuk ezeket, tegyük kihagyhatóvá egy gomb segtségével. Csak óvatosan a flash tartalmakkal, néha több galibá okoznak, mint amennyi hasznuk van!Az oldal tele van zsúfolva tartalmakkal. Néha a kevesebb több. Az üres helyeknek is óriási jelentősége van, ha a látogató tud szusszanni egy levegővételnyit, máris komfortosabban érzi magát az oldalon.

Az oldalon néha kéretlen háttérzene csendül fel a lap megnyitásakor. Ha csak egy mód van rá, inkább ne szóljon semmilyen zene, de ha mégis szükség van rá, akkor az legyen egy ismétlődő hangfile, ami az aloldal megnyitásakor már nem indul újra, és bármikor ki lehet kapcsolni.

Az oldal különböző böngészőkben másképp jelenik meg, vagy egyes környezetekben kifejezetten rosszul. W3C szolgáltatás használatával ellenőrizze a weboldalát.

A titok nyitja tehát ebben a két szóban rejlik: letisztult egyszerűség – ez nem más, mint a sikeres weboldalkészítés kulcsszava. Elegendő csak rápillantani a legsikeresebb vállalkozások weboldalaira, máris láthatjuk, hogy ők is ezekben az elvekben utaznak.

Címke: