Mire kell különösen odafigyelnünk egy ilyen jármű vezetésénél?

Mire kell különösen odafigyelnünk egy ilyen jármű vezetésénél?

Legfőképpen a tolatásra és a parkolásra, de hála az égnek, elég méretes külső tükrökkel rendelkeznek, amiket könnyű használni. A forgalomban való közlekedéskor is ajánlatos használni őket, mert az átlag személykocsinál azért szélesebb és nagyobb autóban ülünk. Figyeljünk ezért a szűkebb utcákban és az útra rálógó faágakra, valamint ha jön szembe egy hozzánk hasonló testes jármű, mint pl. egy busz vagy másik teherautó, akkor kicsit húzódjunk jobbra.

Ugyanolyan jó -e a haszonjárművek sebessége, gyorsulása, mint egy személyautóé?

Meglepődhetünk a válaszon, de igen, nem is éri meg velük versenyezni személykocsival. Kiválóan tudják tartani a lépést a városi közlekedésben, de az autóúton és a pályán sem kell csalódnunk, akár üres a haszonjármű, akár teljesen le van terhelve.

De hogy lehetnek ilyen gyorsak?

Pontosan azért, hogy a fentebb említett tempót tartani tudják, valamint a motorméret miatt, ami a teljes terhelés esetében is biztosítja a sebesség tartását. Meglepődhetünk, milyen sebességre képes egy erősebb motorral rendelkező haszonjármű, pláne, ha üres a csomagtér. Ezért mondtuk, hogy nem éri meg versenyezni velük!

Vezeti -e a haszonjárművet az a bérlő, akinek B kategóriájú jogsija van?

Túlnyomórészt igen, vezethető B -vel is, nem kell a C kategória, vagyis a tehergépjármű vezetésre jogosító okmány. A jogszabályban az áll, hogyha a jármű 3500 kg alatt van, akkor vezetheti az is, akinek csak B kategóriája van.

Mire figyeljünk a kibérelt haszonjárműnél, ha már meg van rakodva?

Csak néhány egyszerű dologra. Pl. a rakomány megfelelő elhelyezése és rögzítése, amivel biztosítjuk a lehető legkevesebb elmozdulást. A legkisebb esélyét is el kell venni a rakomány borulásának. Erre a legegyszerűbb megoldás az okosan pakolás, de mi nem egy mobil applikációról beszélünk, hanem az ésszerűségről, logikáról és előre látásról. Na és persze a kötelek és gumipókok használatát.

Hogyan rögzítsem a rakományt, mit használjak?

Elsősorban köteleket, de ha kisebb dolgokat kell rögzíteni, akkor elég a madzag vagy gumipók. A kötél akár mindkét végét is lehet rögzíteni az autó oldalán lévő bordákon, lyukakon, kampókon. Így mindent megteszünk, hogy stabil legyen a szállítmány és ne keletkezzen sérülés rajta az út során.

Mi az a spanifer?

Rakomány rögzítési eszközt jelent, magyarul rögzítő heveder vagy racsnis rögzítő heveder. Különböző méretekben és teherbírással kaphatók, de a bérelhető haszonjárművek esetében általában elég a kisebb méretűek alkalmazása.

A spanifer pár centi széles, mesterséges szálból készült, több méter hosszú, a végein erős kampó van. Az autó rakterében rögzíthetjük ezeket, miközben a rakományt átfogjuk – a rajtuk lévő kar előre –hátra mozgatásával.

Főoldal a Mire kell különösen odafigyelnünk egy ilyen jármű vezetésénél? aloldalról