Egy internetes oldal felmérése szerint

Egy internetes oldal felmérése szerint az átlag ügyfél, ma már egyre tudatosabban, előre pontosítja igényeit, kisebb kategóriákban. Általában a motor típusára, teljesitményére, és a kényelmi felszerelésre fektetik a legnagyobb hangsúlyt. Konkrét modellre is előfordulnak megkeresések. A magasabb rangú ügyfeleknél fontos a szín. Náluk a sötét tónusok dominálnak, a bőr belső, illetve minden egyéb extra, nagy kijelzős multimédiás eszközök. Olyan ügyfelek is előfordulnak, akik egy típushoz vagy márkához hűek, ők kevesebben vannak, míg többségük márka hűség nélkül, szívesen elfogad javaslatokat, de csakis a presztízs márkából.

Nem könnyű feladat az egyedi igények kielégítése, hiszek a szolgáltatók az általános igényekre fókuszálnak leginkább. Üzleti szempontból persze születnek egyéni megoldások. Például egy nagy amerikai szoftvergyártó cég városonként 50 db felső közép kategóriás, automata, nagy motorizáltságú autót igényelt kelet-európai fővárosok bejárásához. Német partnercégek együttműködésével Bécsből és Prágából 150 autó indult a túrán, jellemzően Audi A6, BMW 5 és Mercedes Benz E Osztály. Olyat is láttunk amikor egy nemzetközi gumiabroncs gyártó cég nagy teljesítményű (Porsche) sportautót kért, meghatározott gumimérettel és típussal, Prágába és Budapestre egyaránt. Nagykereskedőknek akik itt ismerkedtek meg az új termékekkel, 20-30 autós rendezvények lebonyolítása rutinfeladat. Ennél bonyolultabb a Coop-Rally, mely nagyon rövid időre 100 db ugyanolyan méretű és márkájú autót igényelt, felmatricázca, vidéki átadással a felhasználók részére.