A Tavalyi gépjármű bérlési szektor eredményei

A tavalyi évben a gépjármű bérbeadási szektorban az összesített árbevétel csökken ugyan 2016-hoz képest. Viszont az a pár cég, mely az évek alatt folyamatosan fejlesztett, ezáltal fejlődést mutatott, ezzel lefedte a piacot, továbbra is eredményesen működik. Becslések szerint az idei év hasonló lesz a a tavalyihoz, igaz pontos adatok hiányában majd csak jövőre lehet pontosat mondani. Az eddig látottak szerint a forgalom biztosan eléri a tavalyit, remélhetőleg meg is haladja azt. Ez év pedig a kölcsönzők visszajelzései alapján jobb eredményeket ért el a tavalyihoz képest. A Forma 1-nek köszönhetően az augusztus volt erős, és annak hogy idén Olimpia sem volt, ami miatt az emberek a tv előtt ültek volna. Differenciálódás továbbra is megfigyelhető, illetve az, hogy csak autókölcsönzésből nem tudnak megélni a cégek, így érdemes több lábon állni. A kiegészítő szolgáltatásokra nagy szükség van, mint például a használtautó értékesítésre vagy szervizszolgáltatásra. 3 éves viszonylatot nézve jól látszik, az eredményesség mennyit változott.

Az autóbérlés egy bizalmi üzlet

A 2013-as eredmények is más eredményt mutatnak. A nem olimpiai évek nagy hatással vannak a forgalomra, így időarányosan mindig javulnak a bevételek. Az utolsó szeptemberi adatok még nagyobb javuló tendenciát tudnak felmutatni, több piaci szereplő kiemelkedő forgalmat jelzett.

Mindig egy központi kérdés autókölcsönzés szempontjából a repülőtéri forgalom. A MALÉV csődje utáni másfél év nem a várakozásnak megfelelően alakult. Régiós kikötő ugyan lettünk de a fapados járatok aránya 13%-al nőtt, így az ügyfelek száma is ezzel arányosan növekedett. Az olcsó megoldásokat kereső hátizsákos turisták nem vesznek igénybe bérautót, de ha mégis, akkor az árakat jelentősen lenyomják. Szerencsére a Format 1 és a Renault Kupa mint autós események megdobják a forgalmat.

Az átlagos bérlet napok becslések szerint 3-8 nap közötti. A tavalyi évben a legnagyobb cégek által leadott adatok szerint, az átlag 6,4 nap volt. Nyugatabbra több 100 ezer hazai ügyfél bérel autót éves szinten, többjük nem az itthoni, hanem az adott helyszínen bonyolítja le a foglalást.