Mozsatrans

BMW kupé – a 6-os sorozat egyik legszebb darabja

BMW kupé – a 6-os sorozat egyik legszebb darabja

A konkurencia régóta próbálja túlszárnyalni az Audi, BMW és a Mercedes hármasát, eddig – a belefektetett pénz és igyekezet ellenére – kevés sikerrel. A német prémium trió jellegzetessége a rendkívül széles modellválaszték, amellyel kevesen tudják felvenni a versenyt. Ezt a BMW hatos sorozata is tökéletesen bizonyítja, ahol nemcsak remek kupékat találunk, de a széria jó hírét megalapozó, 1978 és 1989 között gyártott cápa orrú autót is, amely régóta legenda. Ezek a gépjárművek a használtautók piacán is nagy népszerűségre tettek szert, többek között nemcsak a külsejükkel, hanem hathengeres motorjukkal is hódítottak. A versenypályákon az első generációs M3 követte a színesre festett, belső bukócsövekkel ellátott M635 CSI-t. Cserkúti József, aki versenyzőként hazánkban és külföldön is sikeres volt, mindkét autót használta a versenyek során.

Versenyautóinak nagy részét saját maga építette. Mindezen jellemzők miatt is elmondható, hogy a 80-as, 90-es években gyártott autókat gyűjtők körében ez az egyik legkeresettebb széria. 2003-ban jelent meg, 14 év várakozást követően az új hatos, a BMW belső kódrendszerében az E63/E64 jelzéssel ellátott modell, amelynek 2010-ig tartott a pályafutása és nyitott kivitelével fontos változást hozott a hatos történetébe. A dízel motorok erőteljes fejlődésének köszönhető a másik jelentős változás: bekerült a motortérbe a nyomatékos hathengeres turbódízel.

A fiatalabb generáció legfrissebb darabja a jelenleg futó ötös sorozat alapján készül (G10) és a nagyközönség által először a Frankfurti Autószalonon (IAA) volt látható az a 2017 júniusában leleplezett utód, amely ennek az autónak a műszaki alapjaira épül. Az ötös vagy a hetes sorozathoz hasonlóan ez a változat is a CLAR elnevezésű padlólemezt használja, azonban méretben eltér az ötöstől, mert súlyban 150 kilóval kevesebbet nyom a mérlegen, viszont 87 milliméterrel hosszabb és 21 milliméterrel alacsonyabb. Az aktuális hatos széria ideális utazó autó a 610 literes rakterével; aki sokat utazik élvezni fogja, hogy a csomagtartó 110 literrel nagyobb, mint az ötös limuziné. Ezen felül az összes változat légrugózást, és a körülményekhez igazodó csillapításszabályzást kapott, 120 km/órás sebességnél az autó hasmagassága 9,9 millimétert csökken, valamint két karosszéria változatot is találni a kínálatban, így kiemelhetjük, hogy a technikai színvonalat magasan tartja a BMW. A hagyományos kupé mellé időközben a Gran Coupé is megérkezett, amely négyautós kupé karosszériaformával rendelkezik.