Mozsatrans

A Magyar autókölcsönzők illetve teherautó kölcsönzők

A Magyar Autókölcsönzők illetve teherautó kölcsönzők Szövetségének adatai alapján a 2011-es évhez képes az árbevétel ugyan csökkent, viszont a piac fejlődést mutatott, köszönhetően azoknak a piacvezető cégeknek, melyek fejlesztettek a szektorban, és ezáltal eredményeket értek el. Azt azonban már most elmondhatjuk a visszajelzések alapján, hogy a tavalyi év forgalmi adatai az idei évben is teljesíteni tudjuk, sőt bízunk benne, hogy túl is fogjuk szárnyalni. A cégek visszajelzéseiből, megtudható, hogy az eddig eltelt időszak alapján jobb eredményeket értek el, és a legkiemelkedőbb hónap ebben az évben az augusztus volt, köszönhető ez a Forma 1-es rendezvénynek, mely sok turistát vonzott Magyarországra. Haraszti Géza véleménye szerint még mindig érezhető az a tény, hogy kizárólag autókölcsönzéssel nem képes működni egy-egy vállalkozás, még mindig szükséges valamilyen kiegészítő szolgáltatás nyújtása, mely elsősorban Magyarországon az autókereskedelem, de lehet szervízszolgáltatás, vagy éppen alkatrész forgalmazás. Azonban ha az elmúlt 3 évre visszanézünk, megfigyelhetőek a pozitív eredmények.

A 2013-as évben már egyértelműen látható, hogy pozitív évet sikerül zárni, az eredményességi mutatók alapján. Itt azért megemlíteném, hogy hosszú távú előrejelzést még nem lehet megállapítani, de a piaci pozitivitás már szemmel látható!

Az autóbérlésre illetve teharautóbérlésre mindig hatással van az, hogy milyen mértékű a reptéri forgalom. A Magyar Légiközlekedési Vállalat csődje hatással volt a szektor ezen területére a fent említett okok miatt. Az a próbálkozás, hogy úgymond régiós kikötő legyen Magyarország, sajnos nem valósult meg, és mivel a 13%-al növekedett a fapados járatok száma, ez sem segített rá az üzletág fejlődésére, mivel ezen járatokat többnyire azok veszik igénybe, akik egy szál hátizsákkal szeretik körbejárni a világot, és ez a réteg sajnos nem veszi igénybe a gépjármű kölcsönzést. Azonban vannak olyan magyarországi turisztikai rendezvények, mint például a Forma 1, melyek vonzzák a tömegeket és ezért egalizálódik ez az üzletág is, fogalmazta meg Haraszti László a MAKSZ elnöke.